fredag 1 juni 2007

1:jun


I dag är det blue moon,eller i natt.
Det infaller med 2,5 års cykler.Man talar om den här månen i
många kulturer.Buddisterna kallar den wesak tex.


Det är två fullmånar i samma månad,och den sista som är i natt är alltså "Blå månen"
Jag hörde talas om det här fenomenet alldeles nyligen,men sen har det dykt upp flera gånger i olika sammanhang.
Brad Pitt sa tex till Jula Roberts i söndags "its not a blue moon thing",och menade typ att det var inget magiskt med det utan en helt vanlig händelse.
Magiskt ska det ivarjefall vara.
Meditationsgruppen som jag är med i ibland(jag gillar inte grupper såjag låtsas att jag inte är med fastjag nog faktiskt är det)brukar ju träffas full och nymåne.
Den här gången skulle de dessutom ha en lite större grej med tema vatten.Vi skulle dansa lite och meditera,man vet aldrig hur det blir,jag åker bara till stan en gång och det blir då.
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Jag tränade nya cirkeling,Tog det lite soft i dag med.Känner mig trött och stel i kroppen.A är snorig så han kan ju ha gett mig en liten dos baciller som inte brutit ut än.
Pratade med S i går och vi bestämde träning och frukost på tisdag morgon.Det är tråkigt med sommarlov, att man inte ser sina yogakompisar så ofta.Det är ett lärarmöte inbokat men annars är det inget förns Talluddenlägret.Det ska bli kul,jag längtar redan dit.
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Sen vi stämde vårt piano är det så kul att spela!Jag har inte spelat så mkt på flera år.
Den här veckan har det mest varit Bellman:Epistel nr:71.närmare bestämt.
Jag tog med våra notböcker till jobbet och drog kopior på det jag spelar mest.Vårt piano har ju ett notställ som man inte kan ställa nåt på!Lösa blad går bra men har man en bok får man spela med den i knät:(
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Ikväll kommer L hem:)
Hoppas vi får en lugn och skön blåmånekväll!
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
¤¤¤¤Dajm tårta¤¤¤¤
Botten:
4 äggvitor
2 dl socker
100 g sötmandel
Vispa äggvitorna hårt.
Blanda i socker och mandel försiktigt.
Lägg i smord pajform och grädda 30 min 175 grader.
Smet:
3 dl vispgrädde
4 äggulor
1 dl socker
1 dubbel dajm
Vispa äggulorna och sockret pösigt.Blanda i den vispade grädden och den hackade dajmen.Bred ut på den kalla botten och ställ i frysen.Smaksätt ev med lite likör eller konjak.

Inga kommentarer: