torsdag 11 oktober 2007

11:e oktober

Jobbar i dag och har inte tränat på morgonen. Jag kommer bara att göra lite uppmjukande typ paschimottanasana innan jag åker till Lotus i kväll för att hålla mina lektioner. Jag är fortfarande ganska mör i benen efter onsdagslektionen.
Jag har sett att det är en annan Helén som skriver på bloggarna jag besöker. Hoppas det inte blir några missförstånd. Hon stavar med acsent och det gör ju inte jag, men i alla fall.
Vi har bokat en resa!
Till Kerala!
Vi åker 17:e december och kommer hem efter nyår.
Lite kul är det att L har alltid sagt att han inte vill åka till Indien, men när jag berättade att jag preliminärbokat till Indien sa han bara-ja, vi har ju talat om Indien!
Tala om att plantera in nåt i en annans sinne. Vi åker
om jag får ledigt, vill säga...
Min chef frågade hur jag kunde boka en resa utan att veta om jag kunde vara ledig...
Jag trodde ju att jag bodde i Sverige och inte i Kina, och att det var jag och min familj som bestämmde när vi ville resa.
Om jag inte får ledigt säger jag upp mig!
Jag tror inte att det ska vara några problem, egentligen, jag har redan fixat två vikarier som kan tänka sig jobba.Då ska det väl bara plantera sig i chefens sinne oxå:)

1 kommentar:

S sa...

ja, som man sår får man skörda heter det ju.
Så klart ni kommer att åka till Kerala.Det är så skönt att höra någon som inte alls känner sig fångad av sitt arbete utan glatt räknar med att privatliv och arbete naturligtvis passar jättebra ihop och befruktar varandra