lördag 13 oktober 2007

13:e oktober

I går var jag ledig och åkte tidigt in till stan för att fixa födelsedagspresenter till M och L. Det vart bra saker(kan ju inte berätta vad om de skulle gå in här...)
Sen gick jag till bibblan och lånade alla deras böcker om Indien. Ringde S och blev bjuden på lunch. Åkte hem och tränade. Jag gjorde hemläxan, den jobbiga biten i cirkeling, tre gånger med ett andetag bara. Och alla lotusar förståss.
På kvällen lagade vi Indisk mat och kollade i böckerna jag lånat på bibblan om Indien. Alla verkar jätteglada och förväntansfulla.
Tränat samma sak i dag. Känns bra att göra allt flera gånger istället för att stanna länge. Alla asanas känns också tuffa. Jag gör så har jag kommit på, att i alla övningar som man är stilla i som öppnar upp kroppen, då håller jag emot! Istället borde jag kapitulera och släppa taget och bara sjunka in , men då tror jag ju att jag dör...det finns alltid att jobba på.
Vi har höststädat vår trädgård. Det är också träning. Skönt att vara ute, luften är så kall och frisk nu...den första snön kom i förrgår, men den låg inte kvar, så klart.

Inga kommentarer: