tisdag 23 oktober 2007

23:e oktober

Ensam hemma i dag. Lufsar runt i raggsockar och gör ingenting.( Till klockan 13.00 i alla fall, då ska jag hämta V.)Mens i Söndags. Den här månaden kändes ovanligt kort. Jag var nere på Lotus i går och tränade ialla fall. Ett lugnt pass med ,som vanligt, en massa padmasana och mandokiasana (ni börjar kunna det där nu eller hur...)Jag har tyckt att det var varit lite löjligt och överskattat det jag läst och hört om padmasana förut, men jag måste faktiskt tänka om. Nu de här veckorna när vi har lagt så mycket tid på just den, och jag har suttit i den när jag gjort zazen. Så känner jag vad mycket jag får med på köpet. Jag märker i massa andra övningar att det har rört på sig i kroppen. Bara genom att sitta i padmasana! Det är rätt häftigt, tycker jag. Sen är det här typiskt sånt som jag brukar undvika, att sitta still och bara låta kroppen få öppna sig i sin takt. Jag vill ju röra på mig och jobba lite och tycker det är jätte tufft när jag tvingas vara still. Men det är också här jag ser stort resultat när jag bestämmer mig för att göra det. Det är också jättebra när jag får en tydlig hemläxa...då vet jag vad jag ska göra och det finns inga ursäkter!
Andra bloggar om: , , ,

3 kommentarer:

S sa...

Läste precis "Känn jag tycker det luktar som en död katt- vill du ha den" Tack för den, helt underbart.Skrattar fortfarande

Helen sa...

Jag har funderat länge på om det skulle bli ändå roligare om jag berättade att det var "svärmor" som sa den repliken...

S sa...

Ja, det blev det :-))