tisdag 9 oktober 2007

9:e oktober

Vi hade med oss "Uppfylld av världen"-Vallejo, i bilen när vi åkte till värmland. Och vi turades om att läsa högt ur den hela bilresan!
Det verkar som att alla gillar honom. Lite protester om att det inte spelades nån musik var det förstås efter ett tag, men vi vuxna tyckte det var en lisa.

I går var jag på Lotus och tränade, Moving.
Veckans hemläxa är padmasana. Framåt, bakåt, på mage och även Ardha Badda Padmasana. Ni vet den där när man står och ena foten är i halvlotus, sen böjer man sig fram...jag kommer nog att fortsätta lite med det vi fick förra veckan också. Lotusen kan jag kanske sitta lite i ihop med min zazen.
Fr Frida var ganska tuff och på. Hon stod typ bakom mig hela sarpa sekvensen och höll koll så att jag inte fuskade:)
Jag ska åka in till dojon i kväll också. Jag har två lektioner att ta igen, så jag gör zazenen nu och tränar i kväll.

Andra bloggar om: , ,

Inga kommentarer: