onsdag 3 oktober 2007

3:e oktober

Det kröp en grävling över vägen när jag körde till yogan i gryningen.
Ganska cool krypstil har de faktiskt, grävlingar.
Om yogan härstammade från norden kanske man skulle ha possitioner som hette "Grävlingen", "Igelkotten" och "Järven". Lo och Älg skulle nog va med också. Nu är det mest ödlor och sånt, tycker jag...
Vi gjorde Moving, och fortsatte med optavistakonasana och mandukiasana.
Jag tycker att dom är ganska mysiga när man gör ett lugnt pass, men i Måndags och i dag! Jag hade träningsvärk när jag åkte till yogan i morse och den är inte bättre nu. Även samakonasanan var tuff i dag, typ tio fr Frida-andetag, alltså VÄLDIGT länge.( jag hade oxå valt att jobba utan matta i dag, lite slirigt vart det.) Detta blev vår hemläxa till nästa vecka, dom tre övningarna.
Mysig frukost som vanligt:)
Efter det, tandläkaren:(
Men, det gick ganska bra!
Det gjorde inte ont alls, faktiskt.
Nu när bedövningen börjar släppa känns det lite grann. Jag är trött och lite frusen. Det blir chai och sova, tror jag.
L säger förresten att Igelkotten och grävlingen inte är typiskt nordiska.
Synd, jag känner starkt att jag skulle ha gillat att sitta i "igelkotten":)

2 kommentarer:

britten sa...

Vilken tur att du bara såg grävlingen - på avstånd...
Inte roliga att köra på.
Kram och ha det gott

Helen sa...

Tack och kram tillbaka!
Vad roligt att du kom på hur man gör...