onsdag 2 april 2008

2:a April

Jag får pirr i benen när det börjar bli ljust ute och det luktar vår. Jag måste ut och springa eller bara känna lite sol...då skulle man ju kunna tänka sig att det extra kicken kunde läggas på yogaträningen...men det är inte liksom samma. Naturligtvis går yogan också bättre men vår pirret måste man bli av med utomhus på nåt sätt. I går var jag och M ute i elljusspåret och gjorde av med vårat, till exempel. vi ska ju springa vårrust snart och lite måste vi ju träna. Jag vet, jag vet, det är inte så bra rent yogiskt att löpträna. Man får korta muskler och det är nåt med axlar och armar också som inte är så bra. Men det är ju kul! Jag tror att det är ok om man yogar efteråt och får ut de där stumma musklerna.
I Måndags gjorde jag och V en egen variant av Moving. Roligt och jobbigt fast inte så super fokuserat kanske...i går var det ju mjukyoga efter löpningen.

I dag har jag varit till Lotus på lektion. Det känns som att det var jättelängesen jag var där. Det var kul. Vi gjorde cirkeling två vändor, och efter det fick vi välja vår egen avslutning. Frukost på Brogrens!

Jag har köpt ett busskort. Framförallt för att spara bensinpengar, men på köpet sparar man ju miljö och en massa andra saker.
Med på bussen åker varje morgon en liten tant.
Hon kommer samtidigt som jag till busshållplatsen och då börjar hon:
( läs med "häxan surtant" röst )
- vad mycket snö det är! Vad ska vi göra när den smälter? Med allt det vattnet?
-Och kommunen. Borde inte de hålla undan bättre?
-I dag är bussen sen igen. Två minuter. Det var den igår också.
Hon kliver upp på bussen och frågar, fortfarande lika arg:
- Varför är ni så sena i dag?
-Det är så dåligt väder...
-hmpf, dåligt väder, ni var ju sena igår också!
-Då hade tre bussar kört av vägen i snön...
-Det spelar ingen roll. Går man ut till bussen i tid ska den komma i tid!
Så fortsätter hon hela resan och varje dag. I går kom hon ut till bussen och med samma "häxan surtant" ton fräser hon till blåmesen som sitter i trädet:
-Gud vad han kvittrar!

Hur ska vi få henne glad?

Inga kommentarer: