onsdag 16 april 2008

16:e April

I går var en ledig dag och ingen mer än jag var hemma. Det är så skönt att ha hela huset för sig själv. Och fast jag självtränar nästan varje dag tycker jag alltid att jag har för lite tid att träna på. Att då ha en dag som är helt ledig och kunna träna i lugn och ro så länge man vill är lyx. Att gå på lektion är jätte roligt och lärorikt men fokus hamnar så lätt på hur mycket folk det är, att man stöter emot varann, att man vill andas fortare eller långsmmare än gruppen, att hänga med över huvudtaget. Hemma kan man ta allt i sin takt och stanna upp eller gå tillbaka och mecka med rörelsena som man vill. Sen finns det ju naturligtvis vardag då man bara gör sin läxa och inget mer, men för det mesta tycker jag om min självträning. Jag skulle önska att jag kunde förmedla det mer till mina elever. Att jag kunde få dem att se att yogan och den egna träningen är något som är roligt och som man får energi av, inte ännu ett måste att hinna med.

I dag var jag på lektion. Det var som vanligt kul. Och utan bra lektioner kan man ju inte få till bra självträning...det krävs ju otrolig själv diciplin att träna själv utan lärare. Jag är jätte tacksam för att jag har en så bra fröken, som på ett bra sätt ser var jag är och vad jag behöver.
Vi åt frukost som vanligt och nu är jag hemma igen och ska snart hämta V och åka till jobbet, som vanligt...

Inga kommentarer: