fredag 4 april 2008

4:e April

I går tränade jag ett sånt där riktigt bra självträningspass hemma i köket. Serien var Balakrama och jag tror jag fick med alla "mina" asanas. Hela veckan har kännts kul och lätttränad...det är våren. Allt runt omkring rör ju på sig och överallt ser man små kryp som vaknat till liv, då är det ju inte så konstigt att vi människor också blir piggare och gladare. Jag köpte nya löparskor...mina gamla hade fått punktering, men nu studsar jag fram som en liten kängeru!
Jag har inte hunnit prova dem på riktigt än, men snart så...
Lektioner på kvällen. Det har kommit in en del nya elever och det blir lite repetition. Plötsligt syns det så tydligt vad de som var med från början faktiskt har lärt sig och tagit till sig! Häftigt att det kan ske så mycket på bara tio veckor! Det kommer också att behövas några gånger till att sammla ihop gruppen och få den att kännas som en helhet. Men det går nog bra.

I dag åkte jag in till stan igen för att vara med på S-s ledda träning. Ingen var där när jag kom så jag låste upp, gick in och tände lite ljus och rökelse, tog fram min filt och satte mig och väntade...ingen kom. Klockan blev halv sju och jag tänkte att S hade försovit sig. Men vad bra att det inte var några elever som dök upp, tänkte jag. Lite mysko men det är väl många som är sjuka eller nåt...jag självtränar väl då och ringer till S och säger som det var tänkte jag: att ingen mer var där så att det gjorde inget att hon försovit sig...men, kvart i sju kliver S in. Och säger:
-är du redan här?
Det är ju alltså jag själv som tagit fel och missat att vi faktiskt börjar klockan sju!!!
Vilken tur att det inte var jag som skulle leda träningen!
Vi tränade. Ett jätte skönt pass. Fredagar är min svåraste dag att få till någon egen träning på, efter att ha undervisat kvällen innan. Då är det är bra att få lite draghjälp.
Frukost på fr Brogrens är min bonus!

Andra bloggar om:

Inga kommentarer: