fredag 4 april 2008

4:e april

Den här muslin blir som crunchy eller Start...fast mycket godare!

Alices musli:

12 dl havregryn
2 dl solrosfrön
1 dl vetegroddar
1 dl sesamfrön
1 dl kokos
caschewnötter, mandel eller hasselnötter
1,5 dl vatten
2 dl lönnsirap eller råsocker
1 tsk salt
1,5 dl olja utan smak typ solros

Blanda all torra ingridienser utom salt, det blandas med det våta.
Rör ihop vått och torrt till en smulig deg. Häll i långpanna och rosta i ugnen c.a 20 min. Rör om ofta. Låt svalna och häll i en fin burk.

3 kommentarer:

S sa...

Men så perfekt, jag rotade runt och letade efter receptet på Alices goda musli tidigare idag utan att hitta :)))
Tack och tack för de härliga vårbilderna

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Helen sa...

Tack själv! Hoppas muslin blev god. jag ska själv strö lite av min egen på min fruktsallad, det är super!