lördag 26 april 2008

26:e April

Onsdagens lektion handlade mest om det som kommer i slutet...dvs det som är upp och ner. Urdhua paschimottanasana, halasana, viparita karni muddra, sarvangasana och sirsasana. Eftersom jag fortfarande hade mens så tittade jag bara på och blev inspirerad. Jag kommer nog att lägga lite mer tid på just de här övningarna nu ett tag.
Frukost på¨Brogrens och sen tog jag med mig S och köpte min nya cykel!!
Svart med svängd ram, jätte fin!
Jag har monterat på en sån där tuta som man klämmer på, istället för ringklocka och satt på mitt tigerrandiga sadelskydd, med svans...så nu är allt komplett.

När jag kom till jobbet på Torsdagen sa min kollega : du vet att du ska ha en japan med dig i dag?
Det visste jag inte och jag kände mig skeptisk till hela iden...
Han kunde typ två ord svenska och lika mycket engelska. Och han skulle följa med mig och se hur den svenska vården fungerar kontra den japanska, och fota och skriva.
Tre veckor skulle han vara i sverige tursamt nog var det bara en dag han skulle gå brevid mig. Men, fast jag var skeptisk i början så var det faktiskt en ganska kul dag. Jag har lärt mig två ord på japanska : koh ni chi wao - hej!
Matan´e - Hej då!

Torsdags lekionerna...båda grupperna jobbade vidare med elementen. Nu var det vatten. Och andning och att ta det lugnt och fint.

Ledig dag Fredag.

I dag har jag tränat cirkeling och det som jag sa, som var upp och ner...jag är inte helt frisk, lite snorig och kroppen kändes väldigt stel, så det var ett mjukt och försiktigt pass även om allt var med. I kväll ska jag äta godis och mysa det hjälper nog;)

2 kommentarer:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Lisa sa...

Hej! Kanske en lite konstig fråga men sadelskyddet med svans, vart har du köpt de? Har försökt leta med hittar det inte någonstans.