torsdag 17 april 2008

17:e April

Jag har inte yogat bara suttit i zazen...jag har ju mina lektioner i kväll och det räcker för kroppen.
Vi fortsätter väl med fokus på andning och Uddiyanas...det är sex gånger kvar och det gäller att förvalta dem och veta vad som är viktigt. Jag har alltid en vission om att eleverna ska ha något med sig hem, när de slutar. Ett förråd av övningar och rörelser att hösa ur när de är ensamma. Men det är svårt att veta vad som är rätt. En del behöver bara hjälp att landa och komma till lugn, just precis nu. För dem är inte rörelsen i sig så viktig utan att jag finns där och styr dem rätt. Att de får ett lugnt och bra yogapass. Det är det de vill ha. Varför ska jag då pracka på dem det jag vill att de ska ha?
Sen finns det andra som älskar att prata teknikfrågor och titta på detaljer...men kanske är det just de som skulle behöva slappna av lite och bara lyssna lite inåt...ja hur man vänder sig så har man rumpan bak och att leda yoga är oftast inte lätt...men jag försöker nog att få med lite av alla bitarna och hoppas att både jag och eleverna blir nöjda.

Inga kommentarer: