lördag 10 maj 2008

10:e Maj

Mina lektioner på Torsdagen: sista elementet, luft. ( hoppar över eter eftersom det blir så lika ) De fick göra Örnen som extra övning- passas ihop med luft ;)
Marma massage när eleverna låg i savasana. Jag hann med fyra elever i varje grupp. Jag ska försöka se till att alla hinner få innan terminen är slut. ( jag skrev en liten fusklapp så att jag ska komma ihåg vilka jag har gett...)
I går, fredag, var jag inne till stan igen och var med på S morgonträning. Vi åt frukost efteråt på fr Brogrens och där gick vi igenom sjalmönstret som jag fått, så nu kan vi virka "kärleksknutar"!
Det är typ det jag har lust med nu att bara sitta och virka, men det går ju inte. Frågade när de ringde från zengården om man fick ta med sig en bok eller sin virkning, men icke. Ingen förströelse! Det visste jag ju egentligen, men man måste ju fråga...
Idag har jag bara gjort sittande, uptavista konasana, padmasana, paschimottanasana, janusirsasana och lite upp och ned. Och zazen.

Inga kommentarer: