torsdag 29 maj 2008

29:e Maj

Lat-yogan fortsätter...men meditationen går bra. När jag är hemma sitter jag i padmasana och gör zazen. Det är ju faktiskt också bra träning egentligen...det är ju bara min prestations ångest som säger att jag borde göra mer "riktiga" pass. I morgon åker jag till Gusselby. Det ska bli jätteroligt!
Efter zen helgen är det här som en lek...inte tramsigt och oviktigt, men som något som man bara gör för att det är riktigt roligt. Zen helgen var mer på allvar.

Jag packar och gör om allt som jag gjorde förra veckan:
Städar
Bakar
Tvättar
Pussar barnen
och mannen
Jag är inte tvunget att göra allt det här, men det känns lugnare att åka bort om jag vet att allt är bra...

I kväll har jag mina sista lektioner. Jag har sagt att de får önska vad de vill...(nästan)
Det har jag gjort förut och det brukar inte vara så värst många som vågar önska så det är nog lugnt.
Lite skönt att terminen är slut. Den har varit så lång, 20 veckor.
Det ska bli skönt att bara ha sin egen träning att ta hand om ett tag.

Jag ska göra min zazen innan jag åker in till stan och det är min egenträning idag.

Inga kommentarer: