söndag 25 maj 2008

25:e Maj

Usch, det känns som att jag yogar så lite just nu...och så får jag dåligt samvete för det, fast jag bestämmt mig för att aldrig ha det, även om det blir lite träning. Men det är som att det finns en viss kvot för yoga och meditation och nu när jag mediterar mer så yogar jag mindre...det kanske blir samma resultat trots allt, vem vet?
Jag har jobbat hela helgen ( extra så att jag ska kunna vara ledig nästa helg när det är yoga läger i Gusselby)

Jag har kom på att om jag skjutsade min cykel till jobbet, bakpå bilen, och cyklade hem och lät bilen stå kvar. Så gör jag tvärt om nästa dag...då behöver jag bara cykla en vända per dag, mer lagom. De som vet rekommenderar att man har cyklat 30 mil innan man gör tjejvättern, det har jag gjort nu och det känns som att jag kommer att fixa det här om det inte blåser typ storm...

Jag har bara gjort mjuka sittande yogapass i helgen och suttit i zazen. I dag gjorde jag meditationen på min lunch på jobbet. Ett utmärkt tillfälle, men det finns inte någon riktigt bra plats att vara på...gymmet känns inte bra, i andaktsrummet spelades musik som jag inte kunde stänga av. Ute känns fint men inte så privat, fikarummet skulle vara helt absurt om jag satte mig där och försökte göra zazen. Biblioteket var inte öppet på helgen men jag ska kolla det i morgon...

Andra bloggar om: , ,

Inga kommentarer: