torsdag 15 maj 2008

15:e Maj

Det gick bra att springa igår, men det var lite kallt så jag är mer snorig idag, och nyser.
-Får man nysa på den där retreaten? Frågade L.
Jag hoppas det. När jag var där sist var det någon som hostade i alla fall och det verkade gå bra...
A berättade att hon var "fjärrmedlem". Det tyckte jag lät neutralt och bra, lite avstånd i relationen så där, det ville jag också vara...-men du bor ju inom det här riktnummret svarade de på zengården, då måste ju du bli NÄR medlem...
Jaså det var så det var...
S sa nåt bra: När du lär ut uddiyanas så säger du till dina elever att de ska göra den ordentligt. Att inte mesa och göra lite försiktigt, utan ska de göra den så gör den ordentligt och sträck ut tungan rejält, liksom.
Gör så själv nu Helen. Ska du åka till zengården på retreat så pröva ordentligt. Mesa inte och gör halvhjärtat. Hmmm, fjärrmedlem, det är lite halvhjärtat, eller hur?
Jag ska kapitulera och ge mig hän!
I morgon är det dags.
Jag har gjort min zazen idag. Det kändes bra. Ingen egen yoga eftersom jag är sjuk och ska undervisa i kväll. Jag hade först tänkt att de skulle få jobba själva och bara följa min röst, men nu känns det som att det är rösten jag borde spara på och leda dem i stället. De får inget nytt nu när det är så få gånger kvar utan får jobba på att få in det de lärt sig istället.

Inga kommentarer: