fredag 2 maj 2008

2: Maj

En av anledningarna till att jag köpt en ny cykel är att jag har anmält mig till att cykla "tjejvättern"!
Jag har några kompisar som ska göra hela tjejklassikern och de tjatar att jag ska vara med...jag anmäler mig till en gren i taget...
För att vara lite förberedd ska jag cykla till jobbet, den tid som är kvar.( Loppet är 7:e juni)
Jag började på Tisdagen den här veckan. Oj vad jobbigt det var!!!
Trots all yoga och all löpning och allt annat. Ingen kondition alls, kändes det som. Det var helt andra muskler som behövdes och andning, här pratar vi andning;)
Jag kommer inte att cykla varje dag, det fungerar inte rent praktiskt. Realistiskt är nog typ två eller tre gånger per vecka, hoppas bara att det räcker som förberedelse...
Att yoga efter ( eller varför inte före:) ) en sån cykeltur? Nja ingen serie, men mycket att sträcka ut... Dag två var mina ben som stela stockar. Mediterat vart det i alla fall.
I går var det mina egna lektioner. Eftersom det varit valborg tog vi elden som element. Lite fokus på Vani ( eldslågan) och supta Virasana, som är värmande...
Jag kommer ihåg när jag fick prova att göra en serie på olika sätt, med elementen som hjälp. Jag tyckte det var så häftigt, att det kunde kännas så annorlunda, fast det var samma rörelser och övningar. Hoppas att jag kan förmedla samma kännsla!
I dag var jag tillbaka i dojon. Det var min tur att ha den ledda träningen på fredagsmorgonen...
Jag tycker det är lite tråkigt att ha ledda pass...( förlåt) men tanken är att inget ska läras ut och att det ska ge eleverna en liten hjälp till självträning, men det ÄR roligare att ha en vanlig lektion, faktiskt. Nåja i dag fick de göra några solhälsningar först så de blev lite varma, serien ( Balakrama ) och en liten groda och en paschimottanasana. Mer hanns inte med. Jo, Bådaka muddran.

Jag och S åt frukost. Sen kom D med bussen och M med tåget...vi gjorde av med ruskigt mycket pengar på stan:(

På eftermiddagen har jag och J kört sten, och sten och sten. det går åt hur mycket som hellst.

Inga kommentarer: