torsdag 2 april 2009

2:a April

När man får veta saker som man inte är redo för blir det inte befäst.
Man lägger det åt sidan och tycker det är ointressant.
Sen kan det komma som en uppenbarelse och man SER...och man kan inte fatta att man inte förstod tidigare.
Som tur är har jag sparat och samlat på hög allt bra som jag träffat på och tänkt att det kommer nog till användning nån dag och när det ploppar upp såna där uppenbarelser är det bara att ta fram pärmen och läsa vidare. allt finns där!

Jag fick en sån om marmas när vi var i Paris. Att rörelserna vi gör, gör vi beroende på vilket marma som man kommer åt.Det här har fr frida pratat MASSOR om men jag har liksom inte hört det förräns nu.
Det är som att det man först ser inte är det viktiga, man måste se lite längre bort, ett steg till. Ett exempel: När vi var i London ( typ förra året) Frågade jag Emma (som hade kursen då ) vilken övning jag skulle göra för att få bättre cirkulation i mina fötter, hon sa Skulderstående är bra för dig. Jag tänkte som en nybörjare, lite kortsiktigt, att det är naturligtvis för att man har fötterna upp och ner...nu har jag sett att man trycker på ett marma som sitter i skulderpartiet som är bra för just det!
Visst är det coolt.
Det är som när man börjar köra bil...då tittar man längst fram framför bilen, som om man skulle hinna upptäcka nåt nytt där, och inte längre fram där det händer nya grejer.
Det är så häftigt tycker jag!

Inga kommentarer: