onsdag 15 augusti 2007

15:e augusti

Klockan 5.00 ringde min väckarklocka i morse!
Upp och träna.
Cirkeling med mandukiasana och paschimottanasana och lite meditation.
Det slog mig i morse att jag ofta tränar det jag tycker att jag behöver träna på, inte det som jag behöver...alltså i kroppen. Det som jag tycker att jag inte kan och är sopig på kanske jag inte behöver egentligen...
Jobbat hela dagen och mötte lilla dotter efteråt och tog en sväng på stan med henne. Vi var i punkaffären och köpte ny hårfärg, så nu är hennes hår i nån konstig lila, men hon vart nöjd och jag tycker ju hon är fin vad hon än har för hår. Det är märkligt att människan har ett så stort behov av att ändra på hur hon ser ut. Till och med på yogan finns det där. Jag har en bild av yogisen som en som strävar efter naturlighet men pyttsan, där jag yogar jobbar det ju oxå en nagelskulptris, och en som vaxar ben och några som färgar hår och alla är flitigt anlitade av yoga tjejjerna som är precis lika onaturliga som alla andra...jag blir så trött. Och tro nu inte att jag går mot strömmen med håriga ben, nej jag gör ju som alla andra jag:)

Andra bloggar om:

Inga kommentarer: