lördag 18 augusti 2007

18:e augusti

Jag tror att när min mamma och pappa gjorde mig så gjorde de nåt fel och råkade gjuta mig i betong. Tänk om de hade valt kokt spagetti i stället:)
Fröken F brukar säga att personer som är stela ska inte stanna länge i possition utan arbeta i rörelse och upprepa många gånger i stället. Jag känner att i min kropp(som då är av betong) måste jag ägna typ ett pass i veckan alla fall när jag gör precis det, stannar jättelänge typ 10 min i varje rörelse. Annars blir jag bara kortare och kortare och drar ihop mig helt. Det är som att kroppen inte hinner töja ut sig om det är för mycket rörelse och går för fort. Jag måste prata med F om det här.
I dag känns det ju skönt att ta just det passet, med lugna sittande övningar. Ingen sekvens men en stunds meditation.
Jag var ute på en lång skön promenad före frukost...
Nu är det bara åtta dagar kvar till Talludden lägret.
Det ska bli så roligt!

Andra bloggar om:

Inga kommentarer: