tisdag 20 november 2007

20:e November

Jag var piggare i går så jag åkte in till Lotus och gjorde ett mjukpass längst bak...sen gick jag upp på stan och fikade med U-D. Skönt att få tid att prata i lugn och ro.
I dag är jag ledig och L är i stockholm. Jag har städat och bakat och tvättat:(
Nu är A och V på scouterna och jag ska göra ännu ett mjukt pass.

Citron och Ingefärs shot:

En citron
Färsk Ingefära
Honung

Pressa citronen och späd med lite vatten, inte FÖR mycket, det ska ju bli en stark shot...
Riv ingefära på den fina sidan på rivjärnet, ungefär 2-3 tsk.
Värm och tillsätt lite honung om du gillar det. Klart!
Den här drycken är min bästa!
Jag dricker den typ varje dag när det är vinter i alla fall.
Den gör att man blir varm och pigg och det känns som att den kan hålla en och annan bacill borta (sa hon som nyss vart sjuk...)
Ja den är ju jätte god också, det är inte alla huskurer som är det heller.

Inga kommentarer: