lördag 3 november 2007

3:e november

I går var jag på utbildning på förmiddagen och jobbade sen kväll. Hade en håltimme på typ 240 min som jag hade tänkt träna på, men ingenstans att ta vägen. I hälsoutvecklarnas tränings lokal kan man bara styrketräna och på jobbet kom jag inte in för mitt kort var trasigt. Jag åkte hem till pappsen och fikade istället, men det känndes lite surt. I dag jobbar jag delad tur och har oxå en lång håltimme, men i dag åkte jag hem. Tränat;
nya Balakrama
Prisht asana
Artikrantan 6 varv
Mandukiasana
Mayurasana
Paschimottanasana
Uppavistakonasana
Tre vridningar som jag ska lära mig namnet på...
Zazen i padmasana
Lika missnöjd som jag var i går är jag nöjd i dag.
I min bilstereo har jag en ny chant som jag har fått av A-F. Jag SKA lära mig den utantill, därför spelar jag den när jag åker till och från jobbet!

The Gayatri Mantra
Aum
Bhur Bhuvah Svah
Tat Savitur Varenyam
Bhargo Devasya Dheemahi
Dhiyo Yo nah Prachodayat

The Rig Veda 10:16:3

5 kommentarer:

S sa...

Mmmm, kan du inte spela in den så vi kan lyssna till melodin?

Anders G sa...

Hej! Du har en väldigt intressant blogg och kul att du skriver om yoga. Jag letade efter din mejladress eftersom jag skulle vilja föreslå ett blogginläggsbyte eller liknande kring just ämnet yoga.

Du kan nå mig via min blogg där jag har mina kontaktuppgifter. Ha det bra! / Anders

Helen sa...

Siv; den sitter nog fortfarande i bilstereon om du åker med mig på fredag...annars får jag väl sjunga den för dig, för nu kan jag den!
De senaste dagarna har jag sett plejaderna jättetydligt. Från mitt hus står plejaderna åt öster,små små stjärnor(jag tror de är sju) i en triangel och då har jag karlavagnen mest åt norr. Hoppas du kan se dem i stan med alla lampor och ljus!

Helen sa...

Anders; Jag är inte helt säker på vad du föreslår...har du skrivit nåt om yoga?
Det finns andra som hänvisat till sånt jag har skrivit och det är väl ok, om man inte vinklar det på fel sätt...

Anders G sa...

Jo, jag undrar om jag kunde få en länk till min sida, www.levlivet.nu/yoga.html antingen i din länklista eller genom ett blogginlägg och så länkar jag till dig (om du vill) från någon av mina sidor. Du kan nå mig på anders@levlivet.nu.

Ha det bra! / Anders