fredag 23 november 2007

23:e November

I går jobbade jag på dagen. Jag är fortfarande snorig och vågade inte träna nåt tufft och jobbigt eftersom jag hade två lektioner på kvällen. Min zasen gjorde jag i alla fall...jag kan ju inte slarva nu... Även om tänkt att man inte ska göra så mycket själv på lektionen, så vet man aldrig. I går fortsatte vi med Mangalan och
den ville de ju se i alla fall...

Jag har så fina klasser den här terminen. Det är märkligt att en så stor grupp kan få en karaktär men så är det. Vissa klasser är lugna, andra pratiga och frågvisa. En del är taggade till tusen och andra mer ointresserade.
Mina fortsättare tycker att det är roligt att de har kommit en bit och upplever att de gör "riktig" yoga med asanas och sånt...de tycker att allt är spännande. att göra uddiyans och chanta lite och, ja allt. Då är det ju också lätt att vara en rolig fröken, när allt tas så väl emot.
Nyböjarna är så mogna på nåt sätt, som att de har tränat yoga jättelänge fast de inte har det. Lugn och stilla ro vilar över deras träning. Så fokuserade så tidigt. Jag är imponerad!

I dag är jag ledig. Jag ska göra nya Balakrama och de asanas som jag ska göra på Onsdag när jag är vikarie, men inte ta i, bara lugnt och fint. Och zasen så klart.

Hur många betydelser av ordet TYP kan ni komma på?
Jag säger typ, typ i de här sammanhangen:
Om jag går till affären typ, och handlar en paprika typ...- här betyder ju TYP till exempel.
Pasdmasana betyder korslagda ben, typ. - nu betyder TYP ungefär.
Jag ska bara laga mat typ så kommer jag sen...- TYP = i stort sätt bara.

Inga kommentarer: