fredag 30 november 2007

30:e November

Igår åkte vi till stockholm...det krånglar så klart med våra visum och för att det ska gå lite snabbt och bra besökte vi Indiska ambasaden direkt istället för att tjata i telefon. Vi myste runt i gamla stan och fikade och åt den tid som vi hade över. Tåget hem kom lagom så att jag bara hann byta om och åka till Lotus. Hem och sova och tillbaka dit igen klockan 07.00 i morse. jag skulle kunna ha en säng i rummet längst in:)
Det var A-K som ledde passet i morse och det var första gången jag såg henne leda tror jag...
En snabb frukost, sen vidare till K. Köpte med några lussekatter och lite frukostbröd från fröken brogrens.
K ville ha hjälp att skriva adsresser tilll de utskick som vi ska göra i samband med danskursen som är i sommar, men vilket jobb!
K är lika ostrukturerad som jag själv kan vara i bland och har ett eget system för att lösa allt...ofta, ofta finns all viktig information bara i hennes eget huvud eller på nån liten lapp nånstans. Efter fem timmar hade vi väl fått lite koll i alla fall. Och hon bjöd på väldigt god mat som tack för hjälpen.
Hemma har vi hela eftermiddagen bakat egna pepparkakor och massor med lussekatter!

Inga kommentarer: