söndag 26 april 2009

26:e April

Jag och A åkte iväg till stan vid nio i morse.
Först hämtade vi S och sen åkte vi ner till Waldorfskolan där vi skulle hjälpa till att laga mat till danshelgen som är i Valborg.
Soppa, soppa och soppa, lagade vi. Sen ska det visst vara knytis till lunch.

Jag ska baka fika bröd ( utan lök, svamp och ägg;))

Hemma hade jag lovat M att vi skulle börja röja i det rum som hon ska flytta ner till.
Det ligger i källaren och har för närvarande inget golv, men det ska bli.
Först skulle allt bråte ut. dammigt och äckligt med spindlar typ.
Nu är det klart och allt som ska sparas är fint ställt i bodarna och det som ska slängas står på släpkärran med pressenning över, så nu är det bara att börja gräva grus!

Precis som i går är kroppen ganska mör så det mest yogiska är ännu ett lugnt och mjukt pass med zazen.

4 kommentarer:

S sa...

Var det inte utan mjölk, smör ägg o gluten ? Jag kommer gärna och gräver lite :-))

annika sa...

http://vegetariskarecept.yogastudion.net/#home

Där finns goda recept utan ägg, lök och vitlök. För de som vill det förståss! Jag är ju en som inte kan ha förbud mot vissa saker att äta, men andra funkar annorlunda :)

Helen sa...

Nej Siv, det var faktiskt laktovegitariskt minus ägg, lök och svamp och du får när du vill komma och ösa en hink grus...jag har kommit på att jag kan använda gruset i trädgården sen när jag lägger sten. det var är ju jätte smart!

Tack för receptlänken Annika. jag ska gå in där och kolla. jag skulle vilja hitta nåt bra med hallon i...och precis! det är sällan bra med förbud mot saker. Det brukar snarare öka dragningskraften dit, i allafall för mig;)

S sa...

Ok, jag var fixerad vid fikabröd :-)) Förlåt