onsdag 4 juli 2007

Den där "flödes uppenbarelsen" som jag fick för nån dag sen, jag tror att det är första gången jag hittat en mental nyckel i yogan. Jag har hittat många såna i kroppen. Speciellt när jag började träna och inte hade så mycket koll på kroppen. Men jag minns ingen andlig insikt tidigare. Kan det höra i hop med att jag är mycket i kroppen?
I skolan lär ju sig barnen med dom där olika intelligenserna(vad dom nu heter) Man kan va kropps klok, musik klok osv. Jag har mycket lättare att komma ihåg om det är lite musik med. Eller att man rör på kroppen. Har jag glömt något kan det dyka upp om jag tränar lite eller går en promenad. Fröken Frida säger alltid att kroppen minns....

1 kommentar:

S sa...

Jag känner igen din beskrivning av "flödesuppenbarelsen", fast i andra varianter. För mig känns det som att något jag vetat länge,ofta sagt till andra,plötsligt "landar" på en annan, ny nivå inom mig själv.
Del två av upplevelsen är att när jag vill berätta om den fantastiska insikten jag fått så låter det inte alls fantastiskt, det är redan välbekanta ord, och den jag försöker dela med ser oftast väldigt oförstående ut. Jättefrustrerande.. Men det är helt klart en ny kunskap jag får, på en ny medvetandenivå kanske?
:))