måndag 23 juli 2007


I går kom J hem efter några övernattningar i skogen med sin kompis. De hade plockat 40!!!liter blåbär. 20 liter sålde de och sen tog de hem 10 liter var till mamma. Jag är så imponerad, och glad för mina blåbär.

Amerikanska blåbärs muffins:
150g smör
2dl socker
1tsk vaniljsocker
1/2 dl mjölk
3dl vetemjöl
1tsk bakpulver
100g blåbär(c:a 2 dl)
Smält smöret, vispa det med sockret. Rör i äggen, ett i taget. Tillsätt vaniljsocker och mjölk. Blanda mjöl och bakpulver och rör i smeten. Fyll formarna och tryck i bären med en sked. Grädda mitt i ugnen c:a 15 min.
-------------------------------------------------------
Jag skulle rekomendera dessa om man känner att man har lite vatha obalans eller möjligtvis lite sött för att svalka pitta:)
-------------------------------------------------------
Jag tränade sent i dag. Typ klockan 17. Då är huvudet fullt med tankar som snurrar runt och jag har svårt att konsentrera mig. Jag gjorde Balakrama i dag med en lång sittande uppvärmning. Jag känner att jag måste göra den lite nu eftersom det är den mina elever gör, men egentligen tycker jag den är lite tråkig...

Inga kommentarer: