onsdag 12 september 2007

12:e september

Eftersom jag hann med så mycket igår kan jag ju ta det lugnt i dag:)
Jag har varit till stan och yogat och ätit frukost.
Skön lektion.Nya Balakrama, asanas efter var: prischt asana 1, 2,3, Manduk asana, bakåt och framåt, Mayurasana, dandasana och paschimottanasana i tre varianter. Vi fick stort beröm av Fr Frida i dag, hela gruppen. Jag fick ytterligare lite korrigeringar, det är väl "min" vecka då...känns som att det finns lite och jobba med i kroppen och det vore kanske tråkigt annars, om allt var klart liksom. En kul grej bara, fr Frida vill ju att vi ska dra i tungan varje dag och göra rent den. Det har varit en sån där grej som jag inte har gillat utan bara gjort på typ läger. Men nu när vi är tillbaka från Talludden kan jag inte vara utan det, så fort gick det att skaffa sig en vana...en annan grej som brukar sägas är ju att hela kroppen hänger ihop med tungan och att man kan se hur typ alla organ mår genom att titta på den. Om jag har en dag när jag är mjuk i kroppen, då kan jag sträcka bak tungan och röra vid gomspenen och nästan komma bakom den. Om jag har en stel dag finns inga möjligheter att kunna göra samma sak! Intressant eller hur...
Snart ska jag gå och hämta V i skolan. Vi ska gå till bibloteket.

2 kommentarer:

Yogamamma sa...

Hej, hittade hit via googling på yoga. Vilken form praktiserar du?

Helen sa...

Jag tränar en stil som kallas shadowyoga. Den har flera olika serier som är speciella för den stilen och man avslutar med klassiska asanas. Shandor Remente är grundaren, det kan du oxå googla på:) eller http://www.lotusyoga.se.