onsdag 5 september 2007

5:e september

I morse klockan 06.30, lektion på lotus. Vi enades om att börja terminen med nya Balakrama, den vi gjorde på lägret. Det känns bra att få göra den så att den sätter sig i kroppen. Både i Måndags och i dag tyckte jag att lektionerna kännts så korta, sen kom jag på att hela veckan på lägret hade vi ju två och en halv timmes pass, det är klart att man hinner med mycket då...vi gjorde lite böjar bakåt och lite andnings övningar, sen var det slut.
Vi åt gröt på Fr Brogrens. Mysigt.
Jag ska försöka sätta mig och meditera en stund när allt lugnat sig. Jag satt en stund i går också.
När vi var på läger mediterade jag inte alls...märkligt.
Jag har anmält mig till den där zenbuddhistiska meditations grejen. Får se vad det är för nåt. Jag vet inte om jag vill binda upp mig på nåt mer som man åker till typ varje vecka, men lite handledning och guidning vore ju fint.

Andra bloggar om: ,

Inga kommentarer: