söndag 2 september 2007

2:a september




Så åkte vi iväg då...jag skulle hämta upp A-S-E och vi skulle fixa en present innan vi åkte ut till Talludden, det var bara det att alla hantverks affärer hade stängt på måndagar, typiskt. Nåja tillslut hamnade vi på Åhlens och köpte det vi skulle, present till fr Frida och till"lilla tjejen" som skulle laga mat till oss hela veckan. Av den turen på stan hade vi hunnit fixa till en rejäl dos storstads stress och vi var helt stissiga när vi kom fram till lägret.
Vi tog ett rum och jag lyckades få en vanlig säng, inte våningssäng, skönt.
Så var det dags för första lektionen och jag hade ju gissat hur fel som hellst. Vi skulle få en helt ny sekvens, den nya Balakrama! (betyder:steg för steg mot styrka)
Åh vad kul!
Den känndes lite som om man mixat ihop gamla Balakraman och Chaya vivaranam men det var två helt nya passager som jag aldrig gjort förut.
Jättekul.
16 tjejer och en kille (från Norge) är med. Det är inte riktigt samma som brukar vara här. Det känns som en väldigt lugn och trivsam grupp.
Dagarna som fortsatte efter varandra var ganska lika:
Upp kl.05.45
Dra i tungan och göra rent den(order från fr Frida)
Ingefärsdryck serverades i köket
Promenad
Lektion 07.00-09.30 lektion
10.00 frukost
promenad
12.30 Lunch
promenad
15.30 självträning
17.30 soppa
19.00 börja gäspa och va trött
21.00 alla sover!
Från början var det sagt att fr Frida skulle vara med och korrigera tisdag och torsdag på självträningen, men hon var med oss varje dag!
Det kändes jättebra. Naturligtvis var det ju olika personer som korrigerades olika dagar men hon var ju där och man visste att hon såg vad man gjorde. Skulle man va på fel spår så skulle hon se det och rätta till. Det kändes mycket tryggt och bra!
Före självträningen gick hon igenom lite olika teoretiska saker. En dag var det alla namn på sanskrit i serien, en dag visade hon shivas kosmiska dans. Vi gick igenom chanten(jag frågade om det där med hatha:det betyder två motsatser, inte nödvändigtvis sol och måne utan vilka motsatser som hellst, men det är sanskrit)Tredje dagen fick vi två nya asanas(Akarna dandasana, och en sittande bensträckare) och flera nya andnings övningar. Allt är bara så kul! :D
Det fanns ett schema på vad vi skulle hjälpas åt med varje dag, tex duka , sopa dojon osv. "Lilla tjejen" hette T och var lika duktig på att laga mat som N, om inte bättre, åtminstone mer i min smak...
Varje dag serverades jättegod vegetarisk mat och det känndes faktiskt som att vi åt hela tiden.
En av dagarna åkte vi iväg och klättrade upp på ett berg. En annan dag rodde vi en liten tur med roddbåten, det känns jättekonstigt nu efteråt men nåt mer har vi faktiskt inte gjort.
Fantastiskt att hela veckan bara var yoga!
Jag hade som mål att jag skulle försöka var LITE mer för mig själv och inte prata så mycket med alla hela tiden, det har väl gått sådär...det är verkligen jättesvårt. Första kvällen när jag gick in till mig för att läsa kunde jag inte stänga dörren så jag lät den stå lite på glänt...
Jag har fått jättemycket den här veckan. Utav fr Frida men också av alla de andra som var där.
Det är jättebra att terminen börjar redan veckan som kommer, så att allt jobb man lagt ned sitter kvar.
Jag ska ju träna två lektioner i veckan den här terminen, det känns jättebra. Jag ser fram emot den här hösten.
Sista självträningen var D där och fotade. Kul att ha bilder sen, men det är inte kul undertiden bilderna tas. De kommer väl att läggas ut på Lotus hemsida sen när de är klara. det är skönt att vara hemma igen också, men märkligt vad ovan man blir av alla intryck. Det känns som att det blir för mycket att typ titta på tv och prata men många på samma gång. det har varit likadant varje gång jag kommit hem från ett läger. Skönt att jag inte ska jobba på en gång utan är ledig en dag innan alla fall. L är inte hmma. Vi typ bytte bara stafett pinne i Lördags. Han åkte till Tjeckien kl 05.00. Han kommer hem på onsdag. Det känns ganska ok. Vi var ju inställda på det...Presenten då? Den blev jätte bra. Vi hade köpt en thekanna, svart och lite platt som de där av gjutjärn, fast vår var av porslin, och fyra svarta muggar. Och kan ni tänka er:Fr frida hade slagit sönder sin gamla thekanna så hon behövde en ny! Jag tror hon blev glad, faktiskt.
Andra bloggar om: , , ,

Inga kommentarer: