torsdag 20 september 2007

20:e september

Jag måste bara lägga till en grej från i går.
Naturligtvis är det ju bra att man delar med sig av sina kunskaper. Kan man nåt ska man ju föra det vidare och inte snålhålla det för sig själv, men just yoga instruktörer tycker att de kan så mycket på så kort tid. Det säger sig ju självt att man inte har så mycket kunskap om man bara läst en bok eller gått en helgkurs...i och för sig tror jag att det där löser sig av sig självt med tiden. Man får de elever man förtjänar liksom. Jag tycker tex att det är helt ok att ha nybörjare och såna som har tränat ett kortare tag. Där tycker jag att jag tillför och kan ge saker. När jag tex har vikarierat i min egen grupp eller nån annan högre nivå, känns det att skilnaden mellan mig och dem inte är så stor. Det skulle ju inte fungera i längden, de skulle ju inte tycka att jag kunde lära dem nåt som de inte kunde klura ut själva, eller hur?
I dag är U sjuk så jag tar hennes lektion också. Den ligger precis före min egen, så det passar ju bra. Tänkte faktiskt åka in till dojon ännu tidigare och träna lite själv. Det är typ studiedag på skolan och alltså inte så lugnt och stilla här hemma:)
Andra bloggar om: , ,

Inga kommentarer: